-
těchto partnerů, je tozápas v nebi -. nebo alespoň 30.000 stop ve vzduchu
American Airlines a US Airways dnes oznámila, že se dohodly na podmínkách sloučení, úspěšně uzavření obchodu v odvětví nyní dominuje několik mamutí dopravců. Kombinovaná letecká, které udrží American Airlines jméno, budenejvětší na světě, pokud jde o přepravených cestujících (aerolinie přepravily kombinované 166000000 cestujících v roce 2011), stejně jako příjmy ( více než $ 11 miliard EUR).
nová letecká stills need federální schválení zajistit partnerství není drasticky snížit hospodářské soutěže, ale i další fúze leteckých společností, jako například v roce 2010 Continental - United fúze, proplul vládní kontrolou, a analytici očekávat podobné bezpečný průchod zde.
Ale je tozápas v nebi - nebo někde jinde? Manželství upevňuje desítky let trvající trend v leteckém průmyslu směrem konsolidace. Vezměme v úvahu toto :Americký průmysl je pryč z 10 hlavních leteckých společností v roce 1988 na pouhé tři dnes :. Delta, United anově vzniklý American
" Konsolidace jeeufemismus pro méně sedadel, a s menším počtem sedadel přichází vyšší ceny, " napsal Justin Bachman, reportér týdne Business Bloomberg.
Po této teorie, budeAmerican Airlines, US Airways fúze přinese menší konkurenci, menší výběr a vyšší ceny. Koneckonců, budespojení opustí jen čtyři letecké společnosti - Delta, United, American a Southwest - řízení o 83 % míst v USA.
Ale konsolidace také pomohl stabilizovat odvětví letecké dopravy, hlásilWall Street Journal ( WSJ ). V odvětví tři hlavní fúze : Continental - United, Delta - Northwest, a nyní, American - US, přinesly " zdravější průmysl s perspektivou udržitelného ziskovosti a investičního stupně úvěrové ratingy "
Ve skutečnosti, 2013 vypadá, jako když to může být jeden z nejvíce ziskových letech v nedávné historii pro letecký průmysl, aživé tržiště znamená dobrou zprávu pro spotřebitele. Konkurence je pravděpodobné, že i nadále intenzivní jako zlevněných dopravci jako JetBlue a Southwest ještě tvoří asi 37 % domácích letů, ceny se držely. A podle WSJ, i po třech mega - fúze, domácí tarify jsou vlastně 15 % nižší, než byly v roce 2000, po úpravě o inflaci.
šťastně až do smrti ? Pravděpodobně ne. Ale po nějakém počátečním zmatku, očekáváme, žeAmerican Airlines, US Airways manželství budezdravá unie v dlouhodobém horizontu, s přínosem jak pro letecký průmysl a spotřebitele.