-
Kuby architektura - spíše jako jeho hudba - jeeklektická směs, která v průběhu času se přizpůsobil různým vnějším vlivům vytvořit nápadně jedinečné Městské scenérie, které mohou ještě být viděny dnes
.vývoj myšlenek začal brzy po španělskými kolonizátory přijeli v 16. století. Tyto osadníci začleněna tradiční španělské maurské prvky, jako jsou terasy, vodotrysky a dekorační obklady do svých nových bytů, ale na míru, aby vyhovoval Kuby více otevřené kultury a vlhké podnebí. Typické townhouses v Havaně byly vybaveny velké kolonádou portales ( verandy ) poskytovat stín a schovají se před tropické počasí, a Rejas , kovové tyče, byly zajištěny nad otevřenými okenními tabulemi na chrání proti vloupání a umožňují volnější cirkulaci vzduchu. Další charakteristické vlastnosti patří kubánské vitrales - multi - barevné skla umístěným nad dveřmi příjemně rozptýlit tropické sluneční paprsky - a entresuelos , mezipatro podlahy stavěn ubytovat live- v režimu Slave rodiny. Kuba podpořila masivní otroky ekonomiku od 1520s až do roku 1886 se španělskými kolonizátory pořádání pro velké množství afrických otroků být odeslány přes Atlantik pracovat na země cukrových plantážích. Mnoho klasických koloniální vily přežít dnes, včetně Casa de los Condes de Jaruco (107 Calle Muralla ; 07-860-8577 ), nyní umělecká galerie, a Hostal Conde de Villanueva, nyníhotel, jak ve staré Havaně.
Stylisticky ,mid- koloniální období, které začíná v roce 1750 viděl postupné prosazení barokní architektury ,žánru, který měl jeho genesis v Itálii na konci 16. století, a byl dovezen na Kubu přes Španělsko století a půl později. Nicméně, vzhledem k nedostatku kvalifikovaných řemeslníků na Kubě, kde afričtí otroci tvoří převážnou část pracovní síly, kubánský barokní stalzjednodušená verze evropského baroka, s efektivnější a svalnatý profil než Paříži nebo ve Vídni. Velké veřejné budovy, jako jsou staré Palacio havanské de los Capitanes Generales (bývalá rezidence španělské kapitána generálního, který dnes hostí městské muzeum ) byl tesán z pevného, hrubého vápence tesaný z místních lomů San Lazaro. Nejlepší příklad kubánské baroka je považován za Havana je podivně asymetrický Catedral de San Cristóbal, postavený mezi 1748 a 1787 ,katedrála, jejíž vířící fasádní nativní magic - realistická autor Alejo Carpentier jednou popsal jako " hudba zkameněl ".
Kuby počátku 19. století architektura měla rozpoznatelný galskou vliv. Po násilné vzpouře otroků v sousedním francouzské kolonie Saint Domingue ( dnes Haiti ) v roce 1791, mnoho francouzských majitelé plantáží uprchl na Kubu bát o jejich životy. Spojení s dalšími francouzskými emigranty, někteří přímo z Francie, jiní, kteří opustili Severní Ameriku po 1803 Louisiana koupě ze strany USA zfrancouzské, začali budovat nová města pomocí neoklasicistní architektury techniky, které byly v módě ve Francii v té době. Na seznamu UNESCO Cienfuegos na jižním pobřeží Kuby, která byla založena francouzskými emigranty v roce 1819, je na Kubě je nejvíce neoklasicistní město, s širokými bulváry kolonádovýma zdobeny elegantní linie elegantních, dobře proporcemi fasád maloval v poli pastelových barvách. Jeho nejvíce ikonická budova ,Teatro Tomás Terry (270 Avenue 56, 043-51-33-61 ), pozoruhodný pro jeho fresky a zlato - listoval mozaiky, je jedním z trojice plyšových provinčních divadel postavených v podobném stylu s neoklasickou exteriéry a opulentní posluchárny. Ti ostatní jsouSauto ( Plaza de la Vigia, 045-24-27-21 ) ve městě Matanzas a La Caridad ( Parque Vidal, 042-20-55-48 ). Ve městě Santa Clara
Do poloviny 19. století ,neoklasický záliba pro symetrii a jednoduchosti se šířil do dalších kubánských městech, včetně Trinidad a Camagüey, kde se mísí s kubánskou baroka. Havana také přizpůsobit neoklasicistní vzhled během této éry, přidání nekonečné kolonády se svým rychle rostoucím ulic. Carpentier později razil to" město sloupců ".