-
To je pravděpodobně proto, žeměsto usiluje o udržitelnost v téměř každém aspektu politiky a kultury. Zatímco v Dánsku kapitál nesmí být dokonalá, její úspěchy v několika klíčových oblastech poskytovat výuku body metropolí po celém světě.
Práce / life balance
Rodina je ústředním dánské života. Podle BBC News, rodiče obvykle obdrží celý rok mateřské / otcovské dovolené ( které mohou být rozloženy devět let ), polovina plně splacen a půl až 90 % zaplacené. Kromě toho, vládní subvence často pokrývají 75% pre - mateřské péče o děti nákladů a většina z vzdělání a zdravotní péči. Kulturně, BBC News dodává, tam je malý tlak, aby pracoval přesčas, takže lidé více času trávit se svými rodinami.když toto všechno vede k mnohem vyšším daním ( Dánsko má nejvyšší daň z příjmu ve světě ), Dánové jsou ochotni nést náklady, neboť studie ukazují, že mají vysoký stupeň důvěry v jejich vládě.
Infrastruktura
Význam obyvatelnost v dánské kultury je ilustrováno v trvale udržitelné infrastruktury jeho hlavního města. Kodaň je přátelský k chodcům, a možná dokonce i přátelštější k cyklistům. Téměř 480.000 lidí (40 % obyvatel ), dojíždět na kole každý den, způsobující některé nazývat Copenhagenčíslo jedna kole městem na světě. Město je bike - sdílení program, Bycyklen København, poskytuje kola na místních obyvatel a návštěvníků zdarma, a Kodaň má síť asi 350 km off -road cyklostezek, dokončení se semafory. Plus, je tuS - tog dělnický vlak ,metro arozsáhlý sběrnicový systém.Obyvatelé obvykle raději cyklu nebo veřejnou dopravou, protože tam jsou odpuzovače k jízdě v Dánsku -. jmenovitě, některé z nejvyšších cen benzínu na světě a čerpací daň asi 4 dánských korun za litr
Udržitelná architektura je také ústředním politiku města. Most nové budovy, například, je nutné mít střechy s rostlinami a vegetace, a většina staré budovy byly přestavěny na tyto normy splňují. Zelené střechy snížení bouře odtoku vody a pomáhají kontrolovat budovy vnitřní prostředí, snižování jak náklady na elektrickou energii a emisí skleníkových plynů. Kromě plány měst říkají, že do roku 2015 bude 90 % obyvatel bude moci chodit do zeleně za pouhých 15 minut.
Kodaň se také snaží diverzifikovat své energetické portfolio, nákup nějaké větrné energie, například z nedalekého dánském ostrově Samsø. Samsø jeinspirací pro kapitál Dánska, protože jezcela uhlíkově neutrální ostrov, který produkuje 100 % své elektřiny s větrnou energií.
Kodani sám se snaží být uhlíkově neutrální sám v roce 2025, udržitelný hospodářský růst i nadálevelkým problémem. Chcete-li řešit problém sloučení environmentálních a ekonomických cílů, bude Copenhagen hostit globální zelený růst fórum ,každoroční summit o 200 světových vůdců, v říjnu tohoto roku.
Věda a technika
Indulgence
Městské mnoho výzkumných firem jsou spojeny prosperující zdravotnické techniky a komunikačních technologií odvětví, všechny velké pracovní příležitosti, podle německého zpravodajského zdroje Der Spiegel. Širší podnikatelské tech sektor vzkvétá stejně. Kodaň se stává hlavní spouštěcí města, který někteří atribut svého závazku k designu a jeho kultury spolupráce. Město hostí řadu akcí na podporu podnikatelů, jako je například spuštění " bootcamps " a soutěží pro osivo financování.
Jeden z největších faktorů, které přispívají ke štěstí v Kodani a obyvatelnost je čistě kulturní : Copenhageners vědět, jak mít dobrý čas a zároveň se stará o životní prostředí. Kodaň spotřebuje více biopotravin než jakékoliv jiné místo v Evropě, je domovem více pivovarů na obyvatele než kdekoli jinde v Evropě ( z nichž mnohé jsou ekologické ), a také má více hvězdičkami Michelin, než jakékoli jiné skandinávské město - 14, abych byl přesný. Přední města nedávné jídlo a pití renesance, je Noma ,místní potraviny, posedlý zařízení pojmenované na světě nejlepší restaurace dva roky v řadě.Míchání koktejlů je také kvetoucí v Kodani, s odborníky řemesel koktejl na podporu tvůrčí lektvary než jen pivo.
Travelwise jeTravel BBC sloupec, který jde za cestovní příběhy odpovědět časté otázky, uspokojí nevšední kuriozity a odhalit některé záhady obklopující cestování. Pokud máte hořící cestovní dotazy, kontaktujte Travelwise .
Oprava : Předchozí verze tohoto článku je chybně uvedeno vzhledem k počtu obyvatel, který dojíždí na kole každý den. Tento problém byl opraven.