-
výstřední, stádní Barcelona nemá střežit svá tajemství žárlivě, ale kapitál Katalánština nezdá se, že dostat kop z úkrytunejlepší z nich v očích. Jsme ochutnat městské méně známé speciality.
Gaudí bez průvodce architekturou
Úžasné fin - de - siècle struktury, které definují Barcelona jsou důkazem k exhilaratingly zvláštní fázi své kulturní historie, když střízlivý, křídlo límcem kapitáni průmyslu šťastně pověřen budov inspirovaných roztaveného vosku a koster. Kromě dobře zaznamenal příspěvků Antoni Gaudí ,hostitel méně oslavován, ale stejně dobrodružné architekti pomáhali tvaru Barcelona v pozdní 19th a brzy 20. století. Vezměte Josep Puig i Cadafalch ,univerzální génius s názvem jako Welshman mluví s plnou pusou. Řada šíleně turretclustered měšťanských domů hold svému přesvědčení, že katalánština domov byl jeho hrad. A není to jen jeho domov : Puig jsem Cadafalch tyto Casaramona textilní závod - nynímuzeum CaixaForum současného umění - vypadá spíš jako nějaký extravagantní opevněné paláce. Vyjít na na střešní terase " modernistické " a zjistíte, žecelá budova je postavena okázalý z ničeho více než dům cihel.Pak je tu Lluís Domenech i Montaner, jehož rozlehlá Nemocnice Sant Pau leží jen po silnici z La Gaudího Sagrada Família, a není o nic méně monumentálně výstřední. Část gotická katedrála, která je součástí Teutonic pevnost, část sultánův palác, jeho linie střechy jevzpoura věží, věží včelí vody a křiklavě kachlová dómů, a její boky jsou zdobeny heraldickými symboly a hrdinské rozsahu freskách Nemocniční dobrodinců. Od června 2009, sanitky se zastavil před novou nemocnici, která byla připevněny na zadní, a majestátní staré budovy se pomalu proměnil v muzeum a kulturní centrum.
slušíměsto, které nenávidí jít s proudem, Barcelony se na modernismus byltemperamentní opakem pevně funkční výklad, že definované jinde. Odnož secese, Katalánština modernisme byl kick- začalprobuzení z regionu umění a jazyk během pozdní 19. století, po 200 let potlačování jejich španělských vládců. Snad hnutí nejslavnější, oddělena výraz je Montaner tyto Palau de la Música Catalana ,třpytivý cukroví z polychromatický skla a keramiky flóry, které by mohly být v Evropě nejvíce rozjaření stavba.
" Pokaždé, když jsem přišel sem, je to, jako bych zapomněl, že je město mimo, " říká Mariona Soler, který ukazuje, rozvrhy skupiny kolem hlediště koncertního sálu je, dohlížel nebeské, kaleidoskopický světlíku takové zneklidňující krásy, to jednou způsobené operní pěvkyně Montserrat Caballé se zapomenout na své linky. " S květinami na stěnách a sluncem nad, je to jako probuzení v létě venkově. "
Viz Barcelona a zemřít
jízda lanovkou a lanovky až do Montjuïc hradu klade skvěle pulzující město u nohou, asvižné chůze podél kopce za přináší jeho děsivé pravý opak. Vyplnění celou bok hory ,Cementiri del Sud - Oest jebona fide pohřebiště -kolmá město smrti vytesán do živého kamene, tak obrovská, že má svůj vlastní autobusovou linku. Impozantní Cementiri del Sud - Oest pokrývá 56 ha a je domovem mnoha zemřelých spisovatelů a umělců, včetně surrealista Joan Miró barceloně 46 04 2011 Od roku 1883 v Barceloně pozůstalých přišli sem pohřbít jejich skvělé a dobré, spolu s jejich špatné a ošklivé : básníci, umělci a anarchosyndikalisté, průmyslníci v kapse katedrál vytvořených Montaner a Puig i Cadafalch ; cikánské gangsteři pod životní velikosti mramorovými zobrazeními jejich open - shirted Elvis Prime. Hrobky jednou se podíval na tichém moři, ale dnes je tuvelký řinčení kontejnerový přístav v letech ,surrealistické kontrapunktem k šeptající příbuzným přišel poklonit.