-
Ameriky milostný románek s autem motoru jerelativně nový fenomén. Před sto lety, bohatí turisté hledající protijed stresu městského bydlení cestoval po celém především vlakem, s laskavým svolením rychle se rozvíjející železniční síť.
rozkládající se od Atlantiku k Pacifiku, země multi -milion dolar, cross - kontinentální železnice systém trail - razí svou cestu přes míchání shromáždění velkolepé scenérie a jemně podnítil zdravý zájem o " přírodě ". Jedním z jeho ikonických zastávek byla1350 sqkm Glacier National Park v severozápadní Montaně.
notoricky obtížné získat přístup v době svého vzniku v roce 1910, Glacier dlužil hodně z jeho brzkého úspěchu na Great severní železnice ,průkopnické linky koncipována a postavena průmyslník James J Hill - aka" Empire Builder " - v roce 1890. Hill předpokládané parku robustní alpskou scenérii jako " Malé Švýcarsko " a pochopení jeho hodnotu jako turistické destinace, on autorizoval výstavbu dvou historických železničních stanic a několika rustikálních hotely na jižním obvodu. Hazardovat se vyplatila. Glacier byl rychle zaplaven návštěvníků, jejichž dovolená dolarů šel dlouhou cestu k pomoci Hill splácet své lukrativní podnikatelské úvěry v době, kdy většina železničních společností byly zkrachuje.
Přes následné zvýšení vozu motorového Amtrak stále provozuje denní vlak ( s názvemEmpire Builder ve cti Hilla ) podél Velké původní severní tyto 2206 - cesta míle mezi Chicagem a Seattle, zastavovat se u obou East Glacier Park a západní ledovec stanice na cestě.
Vybaven jídelního vozu, sklopná sedadla v business třídě, spící " roomettes " a zdánlivě nikdy nekončící přísun nádherné scenérie ,Empire Builder vrací se zpět do zlatých let 19. století cestování vlakem - ale beznafouknuté ceny. Místo toho, to se stalo jedním z největších amerických cestovních obchodů. 550-míle, 14,5 hodiny cesty od Seattlu na západ ledovec stojí méně než 100 dolarů v pohodlném Superliner sedadla, nebo kolem 200 dolarů ve dvou kotviště pražcem. Z Chicaga (31 hodin), ceny jsou stejně rozumné.
Po několika dnů strávených sekačky přes krajinou Divokého západu ,otřepaný cestování přísloví o cestě bytí stejně důležitá jakocíl začne znítmnohem méně banálně.
cesta od západu začíná v Seattlu na hod. 04:40 bezplatnou sklenkou šampaňského, napil a přitom si užívat na vodnatou průhled z Puget Sound s zasněžené sopečné kopuli Mount Rainier mrkat na pozadí.
večeři v devatenáct hodin se překračování státě Washington v Cascade Mountains přes nejdelší železniční tunel ve Spojených státech na 12,5 km dlouhé, a čas, který jste purser učinil svůj kavalec, jste v Idahu uprostřed Skalistých hor. Panoramatický pozorování auto se otevře právě včas, aby si východ slunce nad rozeklanými vrcholky západní Montaně, jak si zastrčit do vydatnou snídani.
Nachází se na parku západním vchodem, historické West Glacier stanice se měnil málo od doby, kdy byly vlakové zatížení bledý městských obyvatel se setkala koní k přepravě na několika backcountry hotelů a chat.
1930, se koně byly nahrazeny vozy s dokončenímpříhodně pojmenovaný Going -to -the -Sun Road,srdce - v-vaše -mouth rollercoaster, který leze předcházející kaskádové vodopády a zející útesy až do kontinentální předěl v 6646 ft - High Pass Logan.
Soužený rostoucím počtem automobilů, údržba na Going -to - the- silnice slunce se stalytrvalky bolesti hlavy, které 2000s. Na dálnici uvedena jako národní památka historické, road- rozšíření nebylamožnost. Místo, v létě roku 2007, ledovce parku úředníci zavedl bezplatnou letní kyvadlovou dopravu mezi body spojitost Apgar na západě a St Marie na východě ,80 km jízdy. Propojení různých stany, tábořiště, trailheads, chat a stanoviska, tyto super- úsporné autobusy jezdí návštěvníci do 15 destinací podél parku magistrále, takže každých 15 až 30 minut. Pokud jste přijeli vlakem a jsou ubytováni v hotelu v západním ledovci, pronájem auta je jižnutností.
zastávkyShuttle patří záměrně rustikální Lake McDonald Lodge, z roku 1913 ; obsazovací Národní park Návštěvnické centrum, které stojí na vrcholu průsmyku Logan ;. a dostatek trailheads, aby uspokojila chuť nejvíce ocelově - legged tramp
Ale ze všeho nejvíc ,park a jeho kyvadlové autobusy umožňují přístup k stovkách čtverečních kilometrů Eden - jako poušť ,obrovská backcountry plné medvědů grizzly, Bighorn ovce a ostrými gotické hory. Je to krajina, která zůstává téměř nezměněn od dob, kdy Blackfeet Native Američané se potulovali ledovce les - naplněné sjezdovky, vzdálené, ale konejšivě přístupné díky, zčásti James J Hill a jeho impérium budování železnice
.