-
" Říkají mi Hammou Le philosophe, " směje se, když slunce stoupá nad městem hoře Tafraoute a vydáme na jih směrem k plošině. V Argan stromy jsou tmavě zelené pod Lucent oblohou, můžeráno, klidný jako kteréhokoliv z těchto hor se známé v jejich 300 milionů let. Způsob, jak prozkoumat je je chodit : pro mnoho lidí tady, chůze je jakzpůsob života azpůsob, jak změnit život
.Můj průvodce Hammou Amechghal a já nastupují na třech expedicích v Anti Atlas:sjezdové procházku abyt procházka bude příprava na dvoudenní výlet do Ameln údolí a nahoru po červené zlaté hradby Jebel L ´ Kest. Jdeme tiše - oba jsme přistěhovalci. Hammou přišla z blízkosti alžírské hranice, a chodí sem, protože toto místo změnit ho. " Ženy, kif [ konopí ], alkohol, dvě krabičky cigaret denně - jsem spáchal všechny své pošetilosti než jsem 40 ! Pak jsem přišel sem a měnit. " Zvedá bradu k vysokým Chameleon vrcholky Jebel L´ Kest, která skýtá výhled Tafraoute od severu, jejich barvy h. s hrou světla přes spekter z okrově růžové. " Toto dělalo rozdíl. Místo, kde si můžete dýchat. " Usmál se na uličnický úsměv na semi- důchodce hříšníka. "Prorok říká, tak dlouho, jak můžete změnit podle věku 40, že jsi v pořádku. "
Jednání s normami, jejich přizpůsobování, a někdy úplně odmítnutí jsou charakteristické pro danou oblast. Anti Atlas je Berber země. Lid sestupuje z původních obyvatel Maroka : s příchodem islámu v sedmém století, hory se stal pevností berberskými způsoby. Mnoho Berber lidí říkají Imazighen, nebo " svobodní lidé " - a oni by neměla být podceňována. Oni se bránili římské a osmanské útoky přes severní Afriku, konvertoval k islámu v 9. století, a ve11. tvořil tělo Almoravid dynastie, který vládl říši z Ghany do jižního Španělska a Portugalska. Poslední úspěšné útočníci byli francouzští kolonialisté, kteří používají Tafraoute jako jejich velitelství.
DnesAnti Atlas je méně vzdálená zeměpisu - jendvě hodiny jízdy od města Agadir - než je tomu v čase a tradice. Přístup cesta je úzká, kroucení stoupání, občas blokován pro dobytek. V centru města Tafraoute, ovce, aby jejich cestu do suché koryto. Trhovci se bavili výrobní babouches - kožené boty, místně považována za jediný obuvi v hodnotě sobě - a mladý podnikatel se otočí, zděšená, kolem opilé krotitel hadů
.procházka na cestě do Sahary
potentát tohoto regionu jeSahara. Poušť na jihu dává Anti Atlas jeho povznášející světlo, jeho hvězda - jasných nocí a planoucí Noons. Příběh Berber říká, žepoušť je jednouzelené místo tekoucí vody a zpěv ptáků. Všichni muži a ženy byli čestní a laskaví.Pak jednoho dne, někdo lhal. Byla to jen malá lež, ale Bůh přitáhl lidi dohromady a řekl : " Protože někdo lhal, jdu k poklesu zrnko písku na světě. " Lidé si myslel,, že to není moc. Ale Bůh řekl : " Pro každé lži, přidám další obilí. "Důvodem jsou oázy ,příběh říká, je to, že někteří lidé jsou stále čestný a laskavý. V Aït Mansour soutěsky ,ráj příběhu trvá. Za náhorní plošině na jih od Tafraoute jetrhlina v žulovém srázu. V dolní části jekoryto tlustý s palmami, jejich data clusteru jako zlaté včely. Jdeme pod olivami granátových jablek, a fíky. Stěny kaňonu jsou zaprášené oranžové a paprikou. Driss ,zemědělec, prodává pět druhů dat. Má více než sto dlaně. " Ale moje dcera je v Anglii, moji synové daleko ve městech. Žádná pomoc pro sklizeň. Mladí lidé jdou pryč, " říká. Jedná se o část naříkat, část vychloubání.