-
Nic staví na Cookovy ostrovy do pohledu docela jako při letu do Rarotonga ,hlavní ostrov v tom, že většina barevně dálkové jižních moří souostroví. To nezáleží na tom, na které straně Pacifiku si sundat z, je todlouhá cesta tam s ničím pod vámi, ale prázdné rozsáhlostí vody - 64000000 čtverečných mil z ní, ve skutečnosti
.Jídla jsou podávána, filmy jsou sledovány a spánek jsou převzaty, celou dobu, jak si plavba podél na 500 mph s ničím vidět z okna, ale na velké modré boky na moře a nebe. Odlévání oči nad tratě mapě v reklamním časopise pro bůhvíkolikáté, můžete vidět, že Thin Red Line jiskření daleko do Pacifiku a ocitnete se obdivoval, že i ve věku GPS a satelitní navigaci, můželetadlo řídit s takovou přesností, jak vybrat malé zrnko jako Rarotonga uprostřed vodní plochy, která je větší než všichni na světě pozemních dohromady mas. Konečně, mnoho hodin poté, co jste odešel za světla neskutečně vzdáleného města, můžete vyjít z letadla, omámený a jet - zaostávaly, do světlé, konejšivý jižním slunci Pacifik.
Teď si představte, plachtění tady na primitivní kánoi, postavený s nástroji kamene a shell, a připoutá spolu s ibišky vinic, se snaží najít tento smítko bez mapy, ani žádný pancéřový jistoty by být i ostrovy tady najít. Přesto více než 1000 lety ,skupina neohrožené polynéských námořníků udělal právě to.
Sailing den po dni do těchto prázdných míst, našli nejen Rarotonga a zbytek Cookovy ostrovy, ale každý další špek, Mote a atolu obrovské dosah jižního Pacifiku. Desítky nejvíce vzdálených tropických rájů na Zemi byly nalezeny a osídlil v čem bylnejvýznamnější, a nejromantičtější, migrace v lidské historii. " Byli skutečnými dobrodruhy, " říká Te Aturangi Nepia -Clamp ,potomek těch prvních námořníků průkopníků a viceprezident Cookovy ostrovy plavbě společnost. " V době, kdy Evropané byli ochotni pustit z dohledu pevniny, Polynésané dělali plavby na tisíce kilometrů přes srdce Pacifiku. A co víc, byli nejen plachtění jako průzkumníci, ale jako kolonisté, přičemž jejich manželky a děti s nimi. A všechny jejich majetky - nářadí, prasata, slepice, taro sadba - vše, co bude muset stavět nové životy na ostrovech, které plně očekává, že zjistíte, že, a dělal "
.Je teplé, tropické odpoledne v přístavu v Avarua, Rarotonga je hlavní město, s nadýchané kupovité mraky budování přes hory a krémovou surfování vypuknout na útesu. Jsme sedí na palubě 22- m dlouhý Marumaru Atua ,replika tradiční Vaka ,s dvojitým trupem Polynesian kanoe, na kterých Nepia -Clamp a další nedávno dokončil plavbu z Tahiti na Cookových ostrovů přes Samoa, Tonga a Fidži, použitím tradičních prostředky navigace. Je tokrásná loď, bohatě evokující South Seas romantiky, s jeho tlustými sloupy a mohutné OAR - i když, jak blízko se podobářemeslo, která byla se plavil na počátku roku Polynesians jevěc dohadu mezi námořních archeologů a historiků
.Jižní Pacifik ježárlivý ochránce její minulosti. Tišící, vlhko, korupční klima ostrovů shnilo pryč něco ze dřeva nebo vlákna, a ne jediný příklad původního polynéských plavbě kánoe přežije. Nikdo skutečně neví, codoopravdy vypadal. Všechny moderní repliky jsou založeny na ústních podáních a kreseb provedených brzy evropskými průzkumníky v 17. a 18. století ,dobu, kdy epické cesty Polynésanů již patřily k dávné minulosti. Po zjištění jejich ostrovních rájů, které se usadili do klidného, sedavého prosperity. Rychlé a hbité kánoe, že kapitán James Cook zaznamenány v jeho časopisech, ale doslova schopen běžet kruhy kolem jeho lodi, byly navrženy pro použití v chráněných lagunách a pro výrobu krátkých inter - ostrov chmele, nikoli modrá - voda dobrodružství ve velkém měřítku.