-
kohokoli, jehož obvyklá zkušenost železniční dopravy zahrnuje robotické PA - systém omluvu a dobytek -Class popruh visící, se Rocky Mountaineer odchod z Vancouveru je téměř ohromující. Kilted dudáci stojí na platformě, řvaní ven Zdař bůh fanfáry, as 22 obrovský zlata a modré Vozíky zábleskem v ranní slunce, v čele s trojicí lokomotiv Leviathana. Steward vás přivítá s ceremoniálním koktejl, pak se za míchání výbuch této kultovní Severní roh železniční americké, mocné konvoj vrže do života.
Je tonáležitě okázalé rozloučení pro mé cestě na epickou transkontinentální železnice - jeden z největších úspěchů parní věku - prozkoumat, jak tyto skladby oceli vytvořena Kanada, jak ji známe. Dokončeno v roce 1885 ,kanadská Pacifik železnice ( CPR ) byl, a stále, mnohem více než v technickém zázraku : to definoval mladý národ, sdružující jeho vzdálených končetiny a šití stuhu lidského osídlení přes obrovské hranice divokou přírodu, která je oddělena.
USA koupila Aljašky od Rusů v roce 1867, Kanada se ocitl uprostřed, aželeznice byla navržena jako naléhavou hands - off prohlášení. " Obávám se, jestli Angličané nejsou tam, bude Yankees, " řekl JohnMacdonald - Kanada je první ministerský předseda a otec CPR -. Ze své země obrovské, unpeopled západ
železniční eventuální cesta přes západě byla určena strategie, držet v blízkosti hranice USA, bez ohledu na zeměpisné překážky. Rockies byly nemilosrdně potírány, spíše než obcházel kolem, což znamenalo, že to skončilo stojí více než čtyřikrátUS 7000000 dolarů Američané zaplatili za Aljašku. Na více než 2700 mil, byCPR se nějakým rozpětínejdelší železniční na Zemi - tak obrovský, že linka je hlavní inženýr, Sir Sandford Fleming vynalezl časových pásem pro standardizaci denní světlo mezi svými vzdálenými extrémy. Je neuvěřitelné, že bylcelý podnik dokončen za pět let.
Vancouver Kamloops : Eastbound na Rocky Mountaineer pro 275 mil
PředCPR dorazil, byl Vancouver nazýván Gastown -hard- pití hranice základna obydlený lovci kožešin a dřevorubců v velmi neprobádaných kolonie britské Kolumbie. Dnes, to jeskvěle bezstarostný město, které podvazkové pásy a pohledná, Sydney - vzor přístav. Jeho kosmopolitní pocit jepřímý odkaz z kanadského Pacifiku - nejenželezniční trvat na světě druhý největší země, alemost na celém světě. Vancouver je prospívající čínská čtvrť byla nejprve urovnána tisíce východních nádeníků, kteří přišli na stavbu dráhy a nikdy šel domů. A ,století na, město je obchodní bohatství - hlučně znatelný v docích a na seřaďovacích nádražích, žeRocky Mountaineer trundles minulosti na své cestě ven z města - zůstává závislá na železnici. V nadcházejících dnech bude náš vlak projít posloupnost monstrózní východ nákladní dopravy, sténal se surovinami : Albertan oleje a žlutá síra, britský Columbian uhlí a dřevo, ale většinou obilí z prérií.Osobní doprava je vzácný na CPR v těchto dnech, tak vzácné, že zemědělci, a dokonce i trackmaintenance pracovníci vln a fanděte jako železniční Děti, jak jsme projít. Na skalnaté horolezec odvolání není ani spěch, ani ekonomika - můžete létat po celé Kanadě ve zlomku času ( Vancouver Toronto ječtyřdenní výlet po železnici) a za zlomek peněz. Tato cesta je asi hold k úžasnému dosažení 15.000 mužů, kteří postavili tento řádek, a ohromující scenérie, které si podmanil v tom, zkušenosti prostřednictvím vlaku panoramatickým skleněné střechy a jejích otevřených nástupních. Je tovrcholně luxusní připomínkou ve věku, kdy cestování vlakem bylokouzlující dobrodružství.
Jídla jsou přijímána v dolní palubě dva- tier kočárů ,symfonické prádla a při této příležitosti, místní uzený losos. " Práce na vlaku znamená dostat se na s sebou, " říká obsluha Ann Alindada, zapouzdření výzvu sloužit haute cuisine v úzké, nestabilní porodu. Sous chef Travis Catfish, nacpaná v kymácející kuchyně se čtyřmi kolegy, porovná jeho úkol " vaření na surf ". Odměny, i když jsou zřejmé. " To ještě vzrušuje mě tak moc, " říká Ann, ukázal na přirozeném světě dřeva a vody posuvným by.