-
o 202 let od Oktoberfest začínal jako svatební oslavu pro korunního prince Ludvíka Bavorského, se rozrostla z místní strany pro Bavory do největší světové pivní festival, který přitahuje mezi šest a sedm milionů návštěvníků z celého světa každý rok.
Německa nejslavnější strana rovněž zůstal ponořený v tradici, od serverů, kteří provádějí fantastické množství místně vaří pivo v klasické hudbě bavorské, kterou lze slyšet v pivnic v celém regionu. Ale jeden z festivalových nejznámějších obrazů - lederhosen oděných mužů hltající pivo a dirndl - nosit ženy tančí na stolech - vybledlé v průběhu let, jak festival diváci rozhodli nosit džíny a košile místo Trachten ( tradiční německé oblečení ).
však v posledním desetiletí nebo tak, v regionu pivní stany a výstaviště se staly připomínající scény z minulosti, u žen sportovních nejžhavější nové dirndls ( široké sukně s korzety a zástěry ) a muži oblékají své nejlepší lederhosen (tradiční kožené šortky a šle ).
trend znamená velký byznys v Německu, a podle Lola Paltinger ,návrhář dirndls couture, bavorské kroje se pomalu stává módou opět z velké části proto, že designéři dali moderní twist na tradiční závity. Ale zatímco existuje několik relativní nováčci na scéně - jako Paltinger - Mnichov má také několik specialistů, kteří vybudovali pověst dlouho předtím, než Trachten vrátil do stylu.
Angermaier -obchod s oblečením specializující se na dirndls a kožené kalhoty za posledních 65 let, s lokalitách po celém Německu - zaznamenala 500 % nárůst v prodeji dirndls v posledním desetiletí, zatímco zdvojnásobení jejich prodej v kožené kalhoty. Jejich konkurence se také zvýšilo, s obchodních domech a kostýmních prodejnách tradiční oblečení.
" Spousta obchodů ... Prodej dámské šaty a kožené kalhoty během Oktoberfestu. Tyto šaty jsou velmi levné, ale nekvalitní, " řekla Nina Munz ,mluvčí Angermaier. " Kvalita je velmi důležité. Lederhose, například, z jelenice, máte celý život. "
Z jeho kořenů jako pracovní oděv pro zemědělce a zaměstnanců v jižním Německu a Rakousku, Trachten se v průběhu let stala oblečení pro volný čas na festivalech a oslavách. Protože poptávka rostla ,móda - zejména pro dirndls - také se vyvinula
.Zatímco dirndls ještě kývnout na tradici s širokými sukněmi, korzetů a zástěry, designéři dali outfit v moderním kabátě s jasnějšími barvami, svěží design a něco extra místnosti v korzetu, aby bylo možné spoustu pití piva. < /p>
" Svým způsobem to bylo velmi důležité interpretovat tradiční styl v moderním a mladší způsobem. [ Bylo ] ženy, které nikdy se zajímali o dirndls protože oni byli příliš tradiční a staromódní, " řekla Paltinger. " Také muži milují vidět tuto nesmírně ženský styl na jejich ženy, a tak čas od času naše Oktoberfest uživatelů všichni začali nosit dirndls, že se opravdu jedná součástí fest komunity. "
Paltinger začala podnikat v roce 2000, prodala asi 20 dirndlsročně. Teď prodává asi 1000 až 2500 eur každý, v obchodech, v Mnichově, jako Angermaier a Lodenfrey, stejně jako na zakázku dirndls na zakázku.
Samozřejmě, dirndls nalézt mnohem levnější jinde, snejlevnější začíná na asi 50 nebo 60 eur. Lederhosen jsou dražší, od asi 120 eur každý, ale ty, kteří hledají vysoce kvalitní zboží by se očekávat, pronikají hlouběji do svých kapes.
K dispozici je takévelký second-hand trh kožené kalhoty, ale bohužel ,staršíoblečení ,dražší to je. Lederhosen z kůže byly navrženy tak, aby byly snadno čistit a poslednícelý život, tak to není neobvyklé, že najde tradiční kalhoty více nežsto let starý.
Herbert Joseph Lipah, který tvrdí, že má největší sbírku použitého kožené kalhoty na světě, prodává položky 200 až 2000 eur na svém obchodě, Lederhosenwahnsinn. V 2500 párů kožené kalhoty visí od zdi podél s méně rafinovaného lup ( jako pohlednice nahých žen a pánské spodní prádlo ), a ty, kteří chtějí vyzkoušet na pár raději neměl stydět, protože není šatna.