-
Tokiu Kissa Seikatsu kavárna může být pouzetři minuty chůze od stanice metra Higashi Koenji stanice v Suginami oddělení, alemalý obchod s kávou, je na hony vzdálené od města rušný chaosu. Podél jedné stěny 12- sedadla kavárně, hromady čerstvě dovezených kávových zrn z Etiopie, Guatemala a Indonésie postavil se vedle hromádky desetiletí staré americké záznamů, a trubky z jazzových hudebníků Chet Baker a Miles Davis rezonoval z vinylové gramofonu.
Kissa Seikatsu je jedním z mnoha jazzových Tokiu Kissa ( kavárny), kde místní obyvatelé sedět hodin poslechu zaznamenat kolekcí, které mohou číslo v tisících. Podle profesora Mikea Molasky, autor války knihy Post Jazz kultury v Japonsku, tyto kavárny dařilo mezi 1950 a 1970, kdyJaponci objevil žánr přes skóre francouzské nové vlny filmy a seriály vlivných živých vystoupení ze skupiny Blakey a Jazz Messengers v roce 1961.
nedostatek kvalitních výkonů a stanic jazzových rozhlasových, pluspřemrštěné náklady audio zařízení a dovážených záznamů, z Tokia v jazzové kavárnypotřebnosti pro hudební nadšence, z nichž mnozí se stal téměř mimořádně posedlý žánru. K tomuto dni, to Kissa jsou stále více jako vinylových zvukových muzea, než místa, zajít na kávu.
U jeho vrcholu, Japonsko mělo více než 600 takových kaváren, většinou v Tokiu a Kjótu. Ale dnes, díky stárnutí populace a dostupnosti digitální hudby, došlo k postupnému poklesu počtu japonské jazzové Kissa, ahudební žánr našel nový život v živých systémech a barů v celém Tokiu.
" Několik zbývajících [ kavárny ] obstarávat především pro zákazníky, kteří si užili tyto poslechové místnosti ve svém rozkvětu, a proto přitahuje tolik, aby jim nostalgické důvodů jako cokoli jiného, " řekl Molasky. " I když se sbírkami klasických jazzových LP často číslování v tisících, že slouží jako úložiště vzácných nahrávek. "
I s poklesem kavárnách, Tokio je znalý majitelé a jejich expanzivní sbírky pokračovat v městskou jazzovou scénu stejně dobrý jako kterýkoli ve světě, řekl Brooklyn transplantace James Catchpole, editor stránek Jazz Tokyo ,průvodce specializovaných kavárnách a kluby v okolí města. A jako jedny z nejslavnějších v Tokiu jazzový Kissa zavřeli dveře, nové kavárny se otevřely, přitahuje mladší klientelu s bezplatným Wi-Fi, sociální, společenská místnost - jako prostředí a akcí, kde populární DJs hrají crossover jazz sady před živých představení. < /p>
Kissa Sakaiki, který se nachází v Shinjuku čtvrti, vzdává hold minulosti tím, že vyžaduje, aby návštěvníci odstraní jejich boty na vstupu a zobrazení dřevěnou truhlu naplněnou velkou sbírku historických matchbooks ze staré jazzové Kissa podél zadní stěny. Alekavárna má také moderní estetiku, a přitahuje college- věku dav experimentální jazz záznamy čerpání z reproduktorů, živá vystoupení, výstavy a záznam strany, kde lidé přinést své vlastní vinylovou sbírku a diskutovat hudby.
Shinjuku okres je také domov pro některé z nejstarších přežívajících jazzové Kissa, včetně toho, co mnozí myslí, že jepřední jazzový klub ve městě ,Pit Inn, který hostí top japonské a mezinárodní právní akty každou noc a amatérské umělce každý den. Zde, stejně jako v mnoha původních kaváren ,jádro davu u starších mužů se smísí s nově vzniklé fanoušky jako žánr se šíří na mladší generaci. Ale na rozdíl od některých jiných Kissa, kdehudba má zadní sedadlo pro socializaci nebo podnikání, to kouřová Tokyo instituce přináší v davu vážných posluchačů, a každý židle v kavárně je nastaven čelí jeviště.
Originální Shinjuku umístění Pit Inn je nyní Samurai ,bar provozován dnešní šaman, který Catchpole řekl, je" nejvíce unikátní a nádherné jazz zařízení ", které kdy navštívil. 1,5 m manneke - neko , ( štěstí kočka figurka ) vás přivítá u dveří, udávat tón pro tuto temnou, zamyšlený a poněkud děsivé zařízení, ve kterém asi 2500 dalších figurek obývají téměř každý kousek volného prostor na skříně stěny, stropy a bar. Ať stěna prostor není zvednut koček je ověšený haiku, kaligrafii a Podepsané alb rukávy od umělců New York jazzových -eklektická záznam kolekce odpovídá výstřední dekor.
Další starší Shinjuku skvostem je Jazz Pub Michaux ,bar, jehož bílé vousy, kimono - a- mongolský - cap - nosit 76- rok- starý majitel má 4500 záznamů hard- bop a duše jazzu, včetně široké kolekce vzácných vinylu umělci jako baby Face Willette a Groove Holmes. V sousedním Shibuya oddělení, JBS ( Jazz, Blues, soul ) je více než muzea v kavárně, s možná největší sbírka v Tokiu záznamů. Od podlahy až ke stropu dřevo místo může být řídce zdobené a káva je nic blouznit o, alesbírka více než 10.000 záznamů - plněné ve zdánlivě nekonečné množství polic - je čelist klesá
.