-
Paris byl dlouho spojován s jemnější věci v životě - jídlo, pití, výtvarné, hudební. Přestofrancouzský kapitál neusíná na vavřínech kulturních, protože nové trendy se objevují ve městě světla.
zelenější město
Pro město stále popsal jako jeden znejkrásnějších na světě, Paris je podivně chybí zeleně. V porovnání s jinými velkými městy v Evropě, její poskytování veřejných parků krajnice na hubený, a nikdo se používají místní obyvatelé se stejným pravidelností jako, řekněme, londýnském Hyde Parku. Takže, v posledním desetiletí, Pařížané začaly brát zahradnické věci do svých vlastních rukou prostřednictvím nového hnutí, známého jako Jardins partagés ( sdílená zahrady ). Inspirován 19. století pařížské tradice zahrad pracovníků, by wherein pozemky v blízkosti továren být kolektivně inklinoval zaměstnanci, nadšenci Jardins hledání partagés pro zapomenutých proužky nemovitostí a transformovat je do malých zelených oáz.První oblast se dostat partagés léčbu - tam jsou asi 70 společenství zahrady v Paříži nyní - byl v Clignancourt ,nemilovaný země nikoho na severním okraji města. Toto je Paříž na jeho nejdrsnějších, kde bulváry začnou třepit do věže bloků příměstské banlieue. Tam je minimální zelená plocha, která sem dělal toideální cíl pro skupinu zeleno- ohmatal místních obyvatel. Nepoužívaným železniční trať vede pod hlavní dopravní tepně -před deseti lety, to bylaskládka odpadu. Nyní, to jezeleň- kapucí avenue lemované květinovými záhony. Každá postel má křídou deska ukazuje, kdo je odpovědný za její pěstování - školy, kavárny, náboženské skupiny. Tyto rostliny byly dokonce převzatyželezniční trať sám - staré signální světla jsou baleny v stonky a listy
.Denis Loubaton jeprezident Les Amis des Jardins du Ruisseau ,skupina zodpovědná za tuto proměnu. " Tato oblast byla opuštěna let, amísto pro odpadky, " říká. " Ale my jsme viděli potenciál, a jak jsme začali rozvíjet, se staldůležitým místem pro místní komunitu. Máme více než 300 členů, kteří se kolektivní odpovědnost - ale nemusíte býtčlenem, abyste využívat zahradu. Je to pro každého. " Jeho bod se prokazuje procházce zelení. Na jednom konci ,skupina žen středního věku sedí jíst dort. Nadruhégang dospívající chlapci hrají karty kolem podstavec stolu. Ve středu, lokálně pěstované zeleniny, jsou na prodej. Trhliny nemilované v rozšiřování měst byl přeměněn opěra pro komunitu.
Ale co se děje v místě, jako je centrální Paříže, kde každý náhradní nádvoří nemovitosti již byla vyvinuta ? Odpověď na Musée du Quai Branly, ve stínu Eiffelovy věže, je jít. Muzeum bylo otevřeno v roce 2006 vystavovat umění z Afriky, Oceánie, Asie a Ameriky, která bojuje se dostat do tradičnějších muzeí, astěna budovy, která stojí na Seinu byl vyšlechtěn do vertikální zahradou. Pavement na střechu, je pokryta rostlinami, všude roste v pravém úhlu. Stiskněte ruku proti budově a místo tvrdého betonu cítíte jemnou navlhčenou půdu. Designed by experimentální botanik Patrick Blanc a napojena svislou zavlažování ,zahrada jeneskutečný řešení deficitu Paříže parkland - .Snový záblesk zelené táhnoucí se až k nebi
Umění pro nové století
Paris bere umění velmi vážně - stejně to by mohlo s Louvru a Centre Pompidou mezi jeho kulturní nabídky. Začínající umělci nalijte do města z celého světa v naději, že trochu starého Matisse magie setřít. Montmartre a Latinská čtvrť, kdysi domovem velkých jmen, stále vytáhnout na turisty. Přesto vysoké nájemné znamenat, že to není tak, že dnešní umělci si mohou dovolit, aby se k nim připojil. Tak, aby si smysl pro současné výtvarné scény, budete muset vydat do vnější sáhne.