-
Ten, kdo řekl, že cesta je o cestě a necíl je neseděl ve stísněném sedadle v letadle v poslední době.
Jako každý, kdo má nalétáno v posledních několika letech ví, letecká doprava ztratil jeho půvab, když letecké linky začaly penny - pinch snížením ozdůbky. Ale v posledních měsícíchřada mezinárodních leteckých společností začal brát dětské krůčky v opačném směru, pomocí zlepšení konstrukce letadel nainstalovat plusher sedadla a útulnější interiéry v některých z jejich novějších letadel.
Worldwide, letecké společnosti se pomalu, ale jistě uvedení do provozu dvě nové generace letadel - Boeing 787 Dreamliner a Airbus A350- oba který skořápky vyrobené těžce kompozitních materiálů, jako je z uhlíkových vláken vyztuženého plastu, místo z hliníku. Kompozitní materiály jsou mnohem lehčí než tradiční kovové ( i když stejně jako solidní ), umožňující letadla býttrochu větší, a tím více prostoru a zároveň spotřebuje stejné množství paliva. Inženýrské inovace také stejně designérům více možností při tvorbě interiérů, díky větší strukturální flexibility v umístění zdí a bariér uvnitř kabiny.
787 Boeing, lepší větrání, které zvýšily úroveň vlhkosti o 10 % ve srovnání s letadla včera, uvolňovat cestující ze suchých očí a úst. Tlak vzduchu je také nyní blíže na to, co je normální v Denveru, Colorado -mile- high města na 5.280 stop - než tradičně vyšší, a další mountaintop -jako standard 8000 ft nad mořem, šetřit letáky odmírné výšková nemoc, která může dojít, když letí na dlouhé vzdálenosti. Airbus A350 nabízejí podobné zlepšení vlhkosti a tlaku vzduchu.
Oba modely letadel mají další výhody, taky. Oni byli postavení být klidnější, a sedadla může teoreticky být trochu širší a poskytují více prostoru pro nohy kvůli větší prostor. Samozřejmě, jen proto, že je možné, neznamená, že je to zdarma. Letecké společnosti budou pravděpodobně účtovat příplatek za nějakých míst s těmito přidanými funkcemi.
Uvedení inovační teorie do praxe
V říjnu 2011, All Nippon Airways ( ANA ) se stal první leteckou dát Boeing 787 do provozu, a jeho flotila má největší okna některého obchodní jet v současné době v nebi. V další zlepšení, jeho LED světla obsadil měkčí řadu barevných palubních světel, než tradiční zářivky dělat. ANA 787s také nemusí odstíny na jejich oknech - jsou tónovaná elektronicky blokovat různé úrovně slunečního záření. V březnu 2013 bude mít 20 ANA Dreamliners v provozu na vnitrostátních a mezinárodních letů, což jenejvětší flotila 787s na obloze.LAN Airlines je vybavovat své brzy-k - být -povolený 787s s vysokým, dome - formoval střechou podél středové uličky svého letadla, která pomáhá zmírnit stísněný pocit starších letadel. Nadzemní zásobníky jsou také 30 % více prostoru než na letecké společnosti starších letadel, dovolit větší prostor pro zavazadla.
Každá 787 economy class sedadla má zásuvku, USB port a konektor pro sluchátka, který nevyžaduje nákup speciálního headsetu. Sedadla se dodávají s dvěma držáky nápojů, s jedním přístupná, i když je zásobník tabulka je nahoru. Cestující také přijímat polštáře a deky vytištěné v jasných, pevných barvách - malé detaily, to ano, ale oni přidat až větší celkové pohodlí
.ANA, Japan Airlines a Ethiopian Airlines bude pravděpodobně uveden do provozu své první A350s do poloviny roku 2014, odborníci z odvětví říkají.
Bolder vzory v business třídě
Nepotřebujete další generace letoun předefinovat svou interiéru letadla, samozřejmě, a několik leteckých společností aktualizuje své stávající kabiny business class s dotkne připomínající boutique hotel.V květnu, Virgin Atlantic aktualizovala svůj obchodní třídou část, nazvanou horní třídy Suite, pro několik modelů ve svém loďstvu, včetně nového Airbusu A330 -200letadla s asi 20% kompozitního materiálu. Oddíl má bar, popsané jako nejdelší bar na obloze, s vestavěnými 1000 krystaly Swarovski, který se nachází v samostatném prostoru z sedadly, aby asi 15 lidí sedí na stoličkách nebo stát při mísení.
místa v horní třídy Suite může být prodloužena plně byt do postele, s nejdelší třídy business transatlantické sídlem v nebi - na 87 cm dlouhý. Plus, jsou dělící stěny mezi sedadly zakřivený semi- průsvitný plast, který zbaví " rakví třídy " pocit, že některé letecké společnosti mají a umožňuje větší prostor v oblasti loktů, než je obvyklé pro mezinárodní sekce business class.
V březnu, Hong Kong Airlines roztáhla závěsy na nových A330 200s - Airbusu, které létají do all- business class služby mezi Londýnem a Hongkongem. V 82- sedadla letadla, opěradla sklopit 155-180 stupňů, v závislosti na cenové kategorii.
Letenky také ne jeden, ale dva bary, kde se podává šampaňské, chuťovky a míchané nápoje, kabiny přišel s náladovým osvětlením, s barvami mění způsobem, který pomáhá snižovat zvykli na časový posun a zdarma wi - fi a napájené porty jsou standardní vybavení v každém sedadla.
pohledu na 2050
příštích desetiletích může přinést ještě více vylepšení letu zkušenosti.Minulý týden v Londýně, Airbus odhalil některé ze svých nejnovějších koncepcí, včetně " nového přístupu k přistávat ", kde by technologie optimalizuje vstupní pozice s přesností a umožňují letadla klouzat na dráhy s jejich motory běží na volnoběh, vedoucí ke snížení hluku a méně okruhem.
Předchozí nápady pro koncepčních rovinách Airbus zabýval přímo pohodlí cestujících. Samostatné třídy prvního, obchodu a ekonomiky by mohla být nahrazena sedadly, které by byly individuálně přizpůsobeny na základě jeho ceny, s někteří cestující raději sedadla s high - tech herní konzole a další, kteří hledají vícemístných oblastech vést obchodní jednání. Stěny letadel by mohla být navržena tak, aby umožnila panoramatické, viz - prostřednictvím pohledy.
Snad nejvíce fantaskní ze všech je Airbus sen o dokonalé sedadle v letadle, které by " přizpůsobit pro dokonalé přizpůsobení, které nabízejí masáže, nápoje nebo vitamíny, jak je požadováno ,jemný mořský vánek, neboměkké aroma z borového lesa umýt nad vámi ; zvukové sprchy ulehčí vám do dokonalého spánku, pohodlný v teplém objetí odstínů holografických, zatímcoteplo, stejně z vašeho těla je nenápadně shromažďují k napájení palubních zařízení "
.S trochou štěstí, možná experimentální zlepšení za letu zkušenosti - někdy -. stalo oborovými normami, přičemž osobní spokojenost na vyšší rovině
Sean O´Neill je cestovní tech sloupku pro BBC Travel.
Oprava : Předchozí verze tohoto článku mistated rok, ve kterém by se první A350s být uveden do provozu. Tento problém byl opraven.