-
V prosinci ,britský tým dokončilprvní-někdy tam a zpět automobilové Antarctic přechod, křížení 2.000míle v 13 dnech rozbít dosavadní rekord. To byla jejich tajná zbraň :biopaliva, propellor řízený ice buggy. Vedoucí expedice Andrew Moon připomíná cestu :
Nic jako naše ledové vozidla nebyla nikdy postavena před. Když jsme plánovali výpravu, někdo navrhl malý kite - poháněl led kočárek, který byl vyvinut pro předchozí cestu, ale to bylo příliš malé, příliš lehký pro nás. Věděli jsme, že náš kočárek by měl být větší a tvrdší, s lyžemi dostatečně velké, aby zvládnout nerovném terénu.
Šli jsme do Lotus, řekl jim, co jsme si mysleli, že pracovat, a oni se vrátili s tímto designem. I s děsné počasí jsme měli - byli jsme zasaženi jedním z nejhorších bouří Antarktidy za posledních 15 let jít dolů na šelfu Ice Ross -led vozidlo bylo geniální. Byla to takovávysoká vidět, že dobře fungují. Lyže byly dost velké, aby zvládnout hrubou věci, azavěšení fungovalo perfektně.
První návrh měl motor BMW, ale jsme vypočítali, že by dostatek energie v nadmořské výšce - jsme dosáhli výšky 9500 stop na křižovatce. Takže jsme skončili sletouny Rotax motor běží na biopalivo. Chtěli jsme dokázat, že : pokud si můžete vzít biopaliv vozidlo pólu, můžete si vzít jednu kamkoli
.Běželi jsme pár studené počasí testy ve Švédsku, ale neexistuje žádný způsob, jak přesně modelovat končetiny jižního pólu. Neměli jsme ani tušení, jak moc palivaled vozidla by hořel - podle jednoho souboru výpočtů, jsme neměli dost, aby se to tam a zpět. Ukázalo se, že jsme to udělali.
Každý Antarktida start jestudený start. Vědět, kolik plachty a deky jsme potřebovali, aby při zahřátém motoru je složité.
Každý chtěl řídit ledu vozidlo. Měli jsme dvě šesti dvounápravové vozy, taky, ale to bylo teplejší v kočárku : máte další vrstvu oblečení a full - face helma. Je to zábavné, snadné řídit. Můžete nosit pětibodový postroj, a ovládací prvky jsoutrochu jako motorový člun : můžete ovládat plyn s jednou rukou, stoupání s ostatními. Zlepšili jsme se řízení po prvních testů - to šel od bytí opravdu těžké a prasečí do krásné a světlo
.mohl postavit lepší " MkII " buggy na základě toho, co jsme se naučili :dvoumístný s více paliva kapacitou. To by mohlo hrát důležitou roli v chladném podnebí pro hledání - a-záchranná, vědeckého bádání a expedice podporu. Ale v dnešní ekonomice, pokud vojenské potřeby jeden, nejsem si jistý, jak moc na trhu není.
nebyly stanoveny zlomit rekord pro přechod Antarktidy. Věděli jsme, že pokud jsme se tam a zpět, aniž by příliš mnoho nesnází, bychom lámat rekordy, ale my jsme se tlačit, abychom se tomu. Jsme se utábořili a zastavili jsme se provádět výzkum na vysoké škole Imperial. Bylo todobrodružství, alevědecké mise příliš.
Británie se může pyšnit historii průzkumu Antarktidy. Jako národ, máme pověst po dobrodružství. To byl teprve třetí vozidlo překročení Antarktidy v historii, aprvní, kdo si tam a zpět. Existuje jen velmi málo míst na světě, které zůstávají neprozkoumané. Pro nás tlačit obálku, co lze udělat v Antarktidě, aby se cítil dobře.